Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 21 grudnia 2024 19:25

Organizowanie przestrzeni biurowej

Dobrze zorganizowana przestrzeń biurowa zapobiega chaosowi, a tym samym ułatwia pracę. Aby zbudować pod nią odpowiednie podwaliny, powinniśmy zadbać o pomieszczenia już na etapie koncepcyjnym. W ten sposób zagospodarowujemy powierzchnię najbardziej optymalnie.
  • 29.10.2019 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Organizowanie przestrzeni biurowej

Porządkuj kolorystycznie i aranżacyjnie

Najskuteczniejsze porządkowanie przestrzeni odbywa się w sposób wizualny. Wystarczy podzielić ją w jasny i przejrzysty sposób za pomocą architektury, mebli bądź kolorystyki. Biuro można zaaranżować zarówno za pomocą odrębnych ścian działowych, jak i dopasowanych do siebie mebli. W obu przypadkach bardzo łatwo można wydzielić stanowiska bez utraty cennej powierzchni. Innym sposobem jest podział kolorystyczny, jednak stosowany jest on przeważnie w celu wzmocnienia architektury bądź umeblowania. Barwy mogą wyznaczać strefy pracownicze, socjalne oraz relaksacyjne.

 

Duża przestrzeń vs. mała przestrzeń

Problemem dużych biur jest fakt, iż wiele przestrzeni może się w nich marnować. Z kolei w niewielkich biurach bardzo łatwo o chaos i nieporządek, który wynika z braku odpowiednich pomieszczeń na urządzenia i sprzęty. W przypadku dużych przestrzeni pomóc może podział pomieszczeń oraz rozplanowanie biura na sektory. Niewielkie biura mogą być zaś porządkowane za sprawą organizerów, sprzętów ułatwiających katalogowanie oraz ergonomicznych mebli np. dopasowanych biurek.

 

Wydzielanie pomieszczeń do pracy

Niektóre firmy chwalą się już na poziomie ofert pracy zamieszczanych np. na portalu Pracuj.pl przejrzystością rozplanowania przestrzeni biurowej. Najczęściej w tego typu przedsiębiorstwach stawia się na jasne wydzielenie strefy pracowniczej i relaksacyjnej. W skład tej pierwszej wchodzą biura i ciągi komunikacyjne między nimi, a także miejsca składowania sprzętu np. skanera. Z kolei do pomieszczeń relaksacyjnych należą pokoje socjalne, chill roomy oraz tarasy i ogródki. Tego typu rozkład ułatwia poruszanie i zwiększa efektywność pracy.

 

--- Artykuł sponsorowany ---